Thursday 26 July 2012

oh my jari!

assalamualaikum..

di saat jari2 gemok ini sedang menaip.
masih terasa kepijaran yang teramat sangat.
ni semua gara2 masa bukak puasa tadi,
mak suro tolong blendkan cili yang dah direbus tu.
mase nak masukkn cili dalam blender,
aku gaul2 cili tersebut dengan penuh kasih syg
sambil bergossip2 dgn mak dan ira,
dah siap blender, tak lama lepastu,
perghhhhhhhh baru la rase jari aku pedih sgt2..
dalam bahasa melayu org panggil berpijar ek?
ha betol la tu kot..
pedihhhh uuuwaaaaaaaaaaaaaaaa!



aku harap aku bangun pagi esok dah tak pedih lagi plz.
amin3.
harini takde cerita best.
tadi saho aku masak ayam masak kicap (adik aku request)
tak berapa sedap kalau compare dgn yang mak aku selalu masak.
tapi bolehla daripada takde makanan kan?
owh gambar takde sebab lupe nak ambik.
tu pun mase makan tadi ira tanye,
kak tak ambik gambar ke? kan nak masuk dlm blog. u kan blogger?
cesss. die bergurau kasar nampaknyer dengan aku.
hahahah.



imtiyaz harini mintak beli bunga api lagi
sebab semalam abg dia, ifwat yg sgt cerdik
telah memperkenalkan adiknya kepada benda tersebut (bunga api)
350 yen. mak kata mahal.
tak boleh beli hari2.
budak2 mana la faham bahasa.
dia merengek2 nak.
siap ajak pegi kedai nak beli benda tu.
mak tak layan.
last2, imtiyaz pegi dekat ayah,
ayah bagi 5000 yen terus!
HAHAHA
ayah memang begitu.
dan mak jugak, memang begitu.
tapi kitorg semua mesti nak jugak mintak duit dgn mak,
sedangkan kitorg tahu, kalau mintak duit kat ayah,
sure2 dapat. :D





tudia muka gumbira dapat main bunga api
kesian die main dekat balkoni jer
sorang2 lak tu.
pastu siap paksa aku join sekali main.
nak ambik hati adik,
terpaksala ikut kehendak dia.
satu je aku main lepastu terus cabut pegi dapo balik
sebab mase ni tengah masak untuk sahur.
ptg semalam die ajak kawan dia dtg rumah main bunga api.
tak feel langsung main siang2.
tah pape.
ala budak2 kan.... hehehe...







::: okey gtg now. salam ramadhan. :) :::



1 comment: