Wednesday 27 April 2011

berleter jap

memandangkan esok last paper for final exam,
izinkan aku berleter kejap sebelum sambung study.

aku sangat jeles bile org org org post yang kat fb diorang nak balik
dah abis exam, nak jumpe family
homesick la, ape la...
aku setiap kali cuti mesti pk nak balik mana.




destinasi-destinasi yang aku akan pergi :


(1) rumah cikbib

rumah cikbib aku akan pegi kalau ade cuti yang kejap2. 
contohnye dalam 3 4 hari ker.
rumah cikbib best giler sebab aku dapat beradu dalam bilik yang besar n cantik. 
lepas tu aku dapt tengok tv puas2. dapat tengok AF =.="
pastu dapat makan sedap2. selalu makan kat luar mesti makan kat tempat yang best2.
aku sukeeeeeeee :))
kalau cikbib masak pun memang best. walaupun tak se-pro mak aku, 
tapi tetap boleh tambah 3 pinggan. heh heh


( ini la bilik yg sy katakn itu. cantikkan?? ) 
*cikbib sy curi gambar kat cactus house. sorryyy. :)



(2) rumah tok

rumah tok dekat bandar baharu kedah. best2. aku suke sgt balik kampung.
feel die lain. rase tenang.
kalau kat rumah tok aku dilayan macam pemaisuri. hak3
eh tapi takdela aku dok goyang kaki jer.
aku tolong gak kemas2 rumah, sidai kain, lipat kain
tapi tok tak bagi aku tolong masak
bile aku datang jenguk tok dekat dapo, mesti kena halau
tok ckp, p la dok kat depan tu. tok siap semua dah. xpyh tolong apa dah. p tgk tv 
ok fine......=.="
aku kalau balik rumah tok mesti tido dengan tok.
hehehe... pastu malam2 mesti sembang2 dengan tok....
rindunyer kat tok. love u tok :)
tetibe aku teringat bunyi tikus dok korek2 dinding papan bile tgh2 malam
memang hangin la sebab time org nak tido, baru la die nak bising2.
dah la atas kepala aku. seram giler. 
alu asyik terbayang die jatuh ats muke aku ala2 buat aksi stuntman gitu.
sebab tu aku selalu berselubung bawah selimut.
tapi aku tengok tok cool jer. 
( ini rumah tok saya)



(3) rumah opah

rumah opah dekat chemor perak. rumah opah pun besttttt. 
aku suke sebab kemas n bersih. 
cume kadang2 jer berhabuk sebab takde org nak tolong mop.
ye la opah mane larat.
sebab tu kena tunggu sape2 balik baru la ade org nak mop.
tapi kekadang aku rase seram sikit kat rumah opah
sebabnye kalau aku dgn abg je balik,
ade 3 org je la kat rumah tu
pastu dah la rumah tu besar. sunyi giler sekeliling.
abg selalu keluar malam2 jumpe kawan2 die.
pastu selalu suro aku bukak pinu tengah2 malam kat dia. 
dah la kena turun bawah.
takut tahu tak?????
nasib baik opah ajar aku baling jer kunci tu dari tingkap atas. haha
great idea opah :))
aku suke balik rumah opah tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.......
aku takut kena masak. hahahah
kalau kat rumah tok aku xpyh kena masak, tau2 dah terhidang kat depan mata,
kat rumah opah pulak sebaliknya, 
kat sini aku kena hidup berdikari tahu
aku ingat lagi, haritu aku ngn abg balik dlm 2 hari kot
pastu aku pun tolongla opah masak
setakat nasi goreng utk breakfast,
pastu sambal ikan bilis utk lunch.... alaaaaa.. kacang jer beb
mlm tak ingt lak mkn ape...
pastu tak sangke lak esoknyer opah suro aku masak kari...
mampus!!!!
serious cuak giler bile opah kuarkan barang2...pastu opah tnye aku rempah tu cukup or tak.
aku dah menggelabah giler.
nak terus terang malu. malu semalu-malunya.
last2 aku terus terang jugak kat opah. sadis giler mase tu. opah tersenyum jer.
mungkin opah tengok aku msk mcm pro jer, sbb tu esoknye die suro aku msk kari
kantoi lak aku tak tau masak. =.="
ape2 pun, syg opah jugak :))

( owh ini gambar opah saya. nak cari gambar rumah tak jumpe. maap2.) *gambar ni dicuri dari cactus house jugak. hehe




(4) rumah aku

aku jarang balik. kalau boleh pun aku tak nak balik.
tapi rindu la.
ermm. tapi tapi tapi sedih bile balik rumah takde orang. huk3
rindu rumah. rindu family.
rindu bilik aku yang comel tu. huk3











p/s: aku harap family aku boleh pulang ke msia secepat mungkin. senang sikit aku nak lepas rindu. skype tak puas la. dah la imtiyaz tu sombong giler dlm skype. kalau aku kat sane berkepit jer dgn aku. hampeh tol. rindu rindu rinduuuuuuuuuuuuuuuuuuu

2 comments:

  1. opah suruh masak kari? itu sudah kira sadis tahap gaban...cikbib sampai sekarang tak past lagi masuk kari tau

    ReplyDelete
  2. huhu. tahu xper cikbib. cite kat ayh n mak. diorang tergelak jer. haha. ayh kate tu la, suro blaja msk xnk.

    ReplyDelete